Praca SEO

Nie istnieje skuteczne pozycjonowanie bez optymalizacji. By wywindować witrynę w wynikach wyszukiwania, najpierw trzeba ją udoskonalić pod kątem wymagań wyszukiwarki. Co konkretnie? To wykaże analiza techniczna strony. Prawidłowa optymalizacja serwisów internetowych obejmuje audyt kodu i treści. Trzeba też popracować nad wyglądem, tj. warstwą graficzną, oraz opisem elementów graficznych (robotom Google jest to potrzebne). W kodzie nie powinno być żadnych śmieci, czyli niepotrzebnych i nieużywanych fragmentów. Struktura witryny powinna być logiczna i przejrzysta. Wystrzegajmy się technologii spowalniających stronę. Uzupełnijmy wszystkie ważne znaczniki meta: title, description, refresh. Zadbajmy o prawidłowe linkowanie wewnętrzne (tytuły odnośników powinny być różnorodne, to samo tyczy się anchorów w hiperłączach przychodzących). To poprawi nawigację, ułatwi użytkownikom i robotom orientowanie się w zasobach portalu. Wszystkie podstrony muszą mieć jednoznaczne tytuły. Prawidłowa optymalizacja serwisów internetowych nie może obejść się bez poprawy treści. Teksty muszą być unikalne (zakaz kopiowania) i posiadać odpowiednie nagłówki.