Praca Specjalista SEO

Google zdominowało rynek wyszukiwarek internetowych. Z jej narzędzia korzysta ponad 90 proc. internautów. To sprawia, że większość pozycjonerów skupia się na pozycjonowaniu właśnie w tym serwisie. Na szczęście większość pracy wykonanej w związku z tym przyniesie witrynie pozytywne efekty również w innych wyszukiwarkach. Co trzeba zrobić, by optymalizacja pod Google przyniosła spodziewane rezultaty? Trzeba przyjrzeć się strukturze strony i udoskonalić ją tak, by nawigacja była intuicyjna. Serwis ma być czytelny, przyjazny użytkownikowi. Chodzi o to, by każda osoba odwiedzająca stronę mogła szybko dotrzeć do tego, co ją interesuje. Optymalizacja pod Google obejmuje też uproszczenie adresów URL. Dziś większość systemów CMS obsługuje taką postać adresów. Problem może być z darmowymi serwerami. Mimo to warto je stosować krótszą postać, gdyż jest ona czytelniejsza dla robotów Google. Przydaje się także użytkownikom, ponieważ sprawia, że ci lepiej orientują się w zasobach serwisu. Przyjazne adresy URL dają nam pewność, że strona poprawnie się zaindeksowała.